Hello everybody,
It´s been awhile since I updated the blog, but I have been very busy. ^^
I'm posting here a W.I.P. with one of my processes very simple and didactic.
In the first picture I start with a line drawing made from a search of references. The same has revolved around the phylum Mollusca, in the class Gastropoda I searched animals such as slugs and snails, in the class Cephalopoda, octopus and squid and in the phylum Echinodermata, sea cucumber.
Line drawing done carefully, I fill with a medium tone, starting a palette on the left side with the colors used, and then I divide the shadow area, mapping the design that the shadow does in the body of the animal. It is very important the design, the configuration of the shadow.
In the fourth image I add the light. From the fifth, I start the unfolding of these grays to families of grays, diluting the shadow(1) and keeping cutted parts(2), creating fusion (3) - in this example, the figure and ground - adding the little light in the shadow and drawing the axis of the shadow (4), without forgetting the palette on the left with the colors used.
From the ninth image I paint a pattern on the creature and I texturing it in the tenth. The eleventh and twelfth are finalization of the work adding some lights in some areas.
I hope you enjoy!
Talk soon,
Olá pessoal,
Faz um tempinho que estou sumida aqui do blog, mas é que tenho andado muito ocupada.^^
Estou passando hoje pra deixar um W.I.P. com um dos meus processos de forma bem simples e didática.
Na primeira imagem começo com um desenho linear feito a partir de uma pesquisa de referências. A mesma girou em torno do filo Mollusca, tendo pesquisado na classe Gastropoda animais como a lesma e o caramujo; na classe Cephalopoda, o polvo e a lula e no filo Echinodermata, o pepino-do-mar.
Feito o desenho linear cuidadosamente, preencho com um tom médio, começando uma paleta ao lado esquerdo com as cores utilizadas, e em seguida divido a área de sombra, mapeando o desenho que a sombra faz no corpo do animal. É muito importante o desenho, a configuração dessa sombra.
Na quarta imagem abro uma área de luz. A partir da quinta começo o desdobramento desses cinzas* em famílias de cinzas, diluindo a sombra(1)e deixando partes recortadas (2), colocando fusão(3) – no exemplo, a figura e o chão - e luz na sombra(4), desenhando o eixo da sombra, sem esquecer da paleta ao lado esquerdo com as cores utilizadas.
A partir da nona imagem pinto um padrão na criatura, texturizando-a na décima. A décima primeira e a décima segunda são a finalização do trabalho acendendo as luzes em alguns pontos.
*Quando me refiro a cinzas estou falando do valor que a cor possui na escala de tonal (claro-escuro).
Espero que curtam !
Um abraço
Um comentário:
Bem didático Mari, parabéns!! ^^
Bjoss
Postar um comentário